Blog

Eindtijd: Waar komt het op aan?

We leven in bijzondere tijden. Bijbelse profetieën worden vervuld. We zien aan de tekenen van de tijd dat de Heere Jezus wederkomt. Maar met dat je dit vaststelt, kan je deze tijd juist ook als moeilijk en heel verwarrend ervaren.

Het gevaar van twee gezichten

De maand januari is aangebroken. Het is de eerste maand van het jaar op de gregoriaanse kalender. Misschien wist je het niet, maar de maand januari is genoemd naar de Romeinse god Janus. Letterlijk betekent zijn naam ‘doorgang’.

Geloof Hoop en Liefde

Het jaar 2023 ligt bijna achter ons. Misschien was het voor jou een heel vreugdevol jaar en tel je je zegeningen één voor één. Het kan ook zijn dat je een heel zwaar jaar achter de rug hebt. Een jaar met veel zorgen en verdriet.

Hoor ik hier nog wel?

Op 22 november jl. vonden de 2e Kamerverkiezingen plaats. Zoals bekend wist de PVV van Geert Wilders deze verkiezingen met overtuiging te winnen. Er vond een politieke aardverschuiving plaats en de huidige coalitie werd duidelijk afgestraft.

Spotters in de laatste dagen

De Bijbel schrijft klip en klaar over de fysieke wederkomst van de Heere Jezus. Door de eeuwen heen is er opgeroepen om gered en gereed te zijn voor dat moment. Maar waar blijft de dag van Zijn terugkeer? Het duurt zo lang…

Israël, je kunt er niet omheen!

Begin oktober werd de wereld opgeschrikt door terroristische aanslagen op de democratische rechtstaat Israël. Hamas viel Israël aan vanuit het zuiden en later Hezbollah vanuit het noorden. Nagenoeg de hele wereld reageerde geschokt op deze afschuwelijke gebeurtenissen.

Jezus geneest altijd!?

Met regelmaat vernemen we dat een christen helemaal niet ziek hoeft te zijn. En als een christen al ziek is, kan hij of zij genezing claimen. Genezing is volgens deze visie een door Jezus verworven recht.

Houd er de moed in!

Tijdens de verhuizing van mijn moeder kwam ik een Delfts Blauw wandtegeltje tegen met het opschrift ‘Houd er de moed in’. Deze spreuk is een prachtige aansporing ook als het gaat om de navolging van Christus.

Leven uit de eerste hand

Als we tot geloof in de Heer Jezus zijn gekomen, is het van groot belang dat we leren leven uit de Eerste hand. Daarmee bedoel ik dat je jezelf oefent om elke dag te leven bij een open Bijbel. Dat je de Heer zoekt en je het Woord van God in rijke mate in je laat wonen.

Als het leven soms pijn doet

Het leven van een christen gaat niet altijd over rozen, integendeel. De Bijbelse geschiedenis, maar ook de kerkgeschiedenis laten ons dat duidelijk zien. De grote vraag is; ‘Wat werken de moeilijkheden in ons leven uit; maken zij ons bitter of beter?’

Het gebed als machtig wapen

Het gebed wordt wel genoemd de motor van ons geestelijk leven. Maar hoe staat het met jouw gebedsleven? Ben je nog vurig in de gebeden of kan jouw gebedsleven misschien een nieuwe impuls gebruiken?

Word vervuld met de Heilige Geest

Tien dagen na de Hemelvaart van de Heer Jezus gebeurt er opnieuw iets bijzonders. De dag van het Pinksterfeest werd vervuld (Handelingen 2:1). We vieren met Pinksteren het geweldige heilsfeit van de uitstorting van de Heilige Geest. Er breekt een heel nieuwe periode aan in de geschiedenis.

Wie zeg jij dat ik ben?

Sommige mensen hebben moeite met confronterende vragen. Veel levensvragen zijn confronterend, maar daardoor heel waardevol. Goede levensvragen zijn vaak wat oncomfortabel. Ze gaan over zaken waar we normaal gesproken misschien (liever niet) over nadenken. 

Christen-zijn en angst voor de dood...

In de afgelopen periode hebben veel christenen wereldwijd herdacht dat Jezus opstond uit de dood. Op veel plaatsen is gezongen; Nu jaagt de dood geen angst meer aan, want alles, alles is voldaan; wie in geloof op Jezus ziet, die vreest voor dood en helle niet. De vraag is; Beleven we dit ook zo? 

Nederland heeft gekozen...

Afgelopen week waren er de Provinciale Statenverkiezingen. De uitslag is inmiddels bekend en laat zien dat Nederlanders lijken af te rekenen met de gevestigde partijen; ‘De coalitie heeft een forse draai om de oren gekregen’.

Jij veroordeelt mij!

Het is een Bijbelse opdracht om alle dingen te beproeven en het goede te behouden. De Bijbel leert hiermee niet; u moet alles een keer proberen, maar beproef alles wat zich aandient of het ook aan de Bijbelse criteria voldoet.

De Kromme stokken theorie

We hebben allemaal weleens het gezegde gehoord ‘Met een kromme stok, een rechte slag slaan’. Dit gezegde betekent zoveel als; met iets dat feitelijk niet goed is, wordt uiteindelijk toch een positief resultaat bereikt.

Leef in 2023 dicht bij Jezus

Misschien heeft u ook goede voornemens voor het nieuwe jaar. In de top-3 van goede voornemens worden genoemd; meer sporten, gezonder eten en zelfontwikkeling. Graag wil ik u wijzen op het voornemen uit Handelingen 11:23. Echt een aanrader!

Er is geen God...!?

Heeft u uzelf ook weleens afgevraagd of God werkelijk bestaat? Is het geloof in de God van de Bijbel geen inbeelding? Is het geen mythe? Dat wil zeggen een onzinverhaal dat als waar wordt aangenomen?

Een nieuw initiatief

Graag attendeer ik u op een nieuw initiatief waarmee ik onlangs van start ben gegaan. Het idee is geboren om eens in de twee weken een korte video op de homepage van onze website te posten. 

Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies. Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies. Lees meer

Sluiten